Alla inlägg under oktober 2009

Av Marie Lillé - 24 oktober 2009 18:33


Supersnälla Jessica & Dejan köpte 2 stoooora boxbum med belsyning

åt oss i Nybro. Här i "stora" Blekinge finns bara små UTAN belysning.

I dag kom de och hälsade på och hade de med sig. Julstämning...


Av Marie Lillé - 24 oktober 2009 18:09


Här är 4 julkort, inget avancerat, till Olivers julbasar i skolan:

  


  


Och ett gäng änglar i ull och flätor. DOM var pillriga att göra!

Och några julmöss. Denna på bilden har dock tappat luvtofsen!


Av Marie Lillé - 24 oktober 2009 12:29


Glöm inte säkerheten! Till julen har man ju tända ljus med mera.

         

  

Av Marie Lillé - 22 oktober 2009 12:03


Lille sonens klass ska ha någon sorts julbasar och en lärare ska stöpa ljus med

barnen. Men vi föräldrar behöver också dra några strån till stacken för att hjälpa

till! Jag är helt på, älskar ju att pyssla. Men vad ska man hitta på?? Jag hittade

massor i Allers julmagasin, t.ex scrappade julkort och annat. Sen tänkte jag

tova äpplen och änglar i ull. Har ni fler idéer? Tanken är då

att sakena ska säljas, att föräldrarna ska shoppa loss.

 Shopping 2


Av Marie Lillé - 18 oktober 2009 13:17


Ja, nu har jag hittat mer att göra. Man har ju några veckor på sig som tur är. Flört


  

Dessa höga julmumsen med choklad/strössel eller vad man vill.

Receptet finns i Allers julmagasin.


  

Jag ska nog satsa på att göra en gård eller liknande i stället för godishuset nedan...


  

Söta små djur att äta upp när helgen *snyft* är över.


Av Marie Lillé - 17 oktober 2009 12:01


I Allers julmagasin har jag hittat massor jag vill göra! Och jag har bara kommit till halva

tidningen än. Jag har fotograferat från tidningen så därför är inte bilderna superbra.


  

Denna ska jag göra, fast inte så julig, jag ska ha den året runt.


  

Detta vore ju en dröm att göra! Men fixar man det...?


  

Något liknanade denna ska jag göra till min mormor och fylla med hembakade

julkolor. 1 burk, etskräm och vinyl. Och innehållet då. Glad


  

Vågar JAG försöka mig på att göra ett par såna här från stuvbitar???

De små kidsen hade nog blivit jätteglada. Inga barn älskar gosedjur som dom.


  

Ska man ge bort CD-skivor i julklapp kan man göra egna personliga paket

att lägga dom i. Jag ska själv inte ge bort skivor, men någon annan kanske ska?


Av Marie Lillé - 15 oktober 2009 18:19


De är inte så långa. Än... Flört Så här ser de ut än så länge i alla fall:


ALEXANDER, 10 ÅR:

** Stor radiostyrd helikopter (riktig)

** Riktigt trumset (hu, dyyyrt...)

** Största spelkulan på Din & Min (149:-)

** Flygande drake

 

OLIVER, 7 ÅR:

** Trollerilåda

** Star Wars dräkt (var köper man det???), stprlek 122.

** Flygande drake

** Lego (små bitar)

 

ALICIA, 5,5 ÅR:

** Fina klänningar, som Madickenklänningar, storlek 122/128

** Kläder (även nattlinnen & pyjamasar) med Hello Kitty, storlek 122/128

** Stor låda med kläder (finns på BR. Tror jag...), storlek 122/128

** "Littlest Pet Shop" djur

** Mjukiskanin

** Låtsaskakor i tyg (har muffins, tårta & bullar)

** Ring med rosa eller rött hjärta

 

Hur långt har era barn kommit med sina önskelistor?

 

Av Marie Lillé - 15 oktober 2009 09:40


Äntligen fanns denna godingen i affären:

  

Nu känner jag mig mer pysslig än någonsin! Jag målar porslinstomtar, scrappar

och planerar hur jag ska göra på altanen i år. Det är första året vi har tak över

den. Så det ska bli jättekul att sätta belysning, pynta den och göra den riktigt julig!


Presentation

Mi:s juliga blogg. I väntan på Tomten...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du nyårslöfte?
 Absolut! Inget nyår utan nyårslöfte!
 Ja, ibland. Det är inte så viktigt.
 Nej.
 Nej! Vem uppfann det??

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards